تخفیف ویژه برای صافکاری بیش از یه قسمت خودرو تا 2 میلیون تومان برای جزئیات بیشتر تماس بگیرید یا درخواست اعزام کارشناس

تعویض و ترمیم لوازم تزئیناتی خودرو

منتشر شده در: اجزای خودرو
Rate this post

خودروهای جدید در سال 2023 با انواع مختلفی از لوازم تزئینی با ویژگی‌های مفید عرضه می‌شوند. با این حال، هنوز ممکن است برخی از لوازم تزئینی وسیله نقلیه وجود داشته باشد که روی ماشین نبوده و بخواهید مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید. اینجاست که لوازم جانبی خودرو نمایان می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوازم جانبی و تزئینی خودرو تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

لوازم جانبی خودرو چیست؟

لوازم جانبی خودرو به افزونه‌هایی اطلاق می‌شود که برای ارتقاء یک خودروی جدید، بهبود قابلیت‌های آن یا بهبود ظاهر بصری آن استفاده می‌شود. لوازم جانبی خودرو در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد. می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف، لوازمی که زیبایی و کارایی ماشین را بالا می‌برند انتخاب نمایید. 

لوازم جانبی خودرو می‌تواند تجربه کلی رضایت از خودرو را افزایش دهد. در ادامه بهترین لوازم جانبی خودروها آورده شده تا به راحتی به تعویض و ترمیم لوازم تزئیناتی خودرو خود اقدام نمایید.

لیست لوازم جانبی ماشین

جستجوی شما برای لیست لوازم جانبی خودرو در اینجا به پایان می‌رسد. زیرا این بخش لیست گسترده ای از لوازم جانبی داخلی، خارجی، ایمنی و غیره خودرو را برای شما به ارمغان می‌آورد.

لوازم جانبی و تزئینی داخلی خودرو

موارد زیر برخی از لوازم جانبی برای فضای داخلی خودرو هستند که زیبایی و کاربردی بودن کابین را افزایش می‌دهند.

دکوراسیون داشبورد

می توانید داشبورد خودرو را با لوازم جانبی مختلفی مانند بت، خوشبو کننده هوا، تشک دستگیره، روکش فرمان و غیره تزئین کنید.

نورپردازی محیط

روشنایی محیط یکی از لوازم جانبی داخلی خودرو است. گزینه‌های روشنایی LED محیطی زیادی وجود دارند که می‌توانید در ماشین خود نصب کنید. این چراغ‌ها عمدتاً در اطراف داشبورد و زیر صندلی‌ها نصب می‌شوند تا کابین را روشن کنند.

کفپوش

می توانید با خرید کفپوش‌های سفارشی، کابین خودرو را شخصی سازی کنید. می‌توانید طرح، بافت و رنگ را متناسب با تم کلی کابین انتخاب نمایید. این یکی از ساده ترین راه‌ها برای منحصر به فرد جلوه دادن کابین است.

روکش صندلی

صندلی‌ها اجزای برجسته داخلی خودرو هستند. رنگ، طراحی و بافت صندلی‌ها می‌تواند ظاهر کابین را تغییر دهد.

نظم دهنده صندلی ماشین

نظم دهنده صندلی ماشین به پشت صندلی ماشین متصل شده است و بخش‌هایی با اندازه‌های مختلف دارد. برای دسترسی آسان می‌توانید لپ تاپ، تلفن همراه، بطری آب، کتاب، مجلات، روزنامه و غیره را مرتب کنید.

آفتابگیر پنجره‌ها

آفتابگیر خورشیدی برای داخل خودروی شما ضروری هستند زیرا می‌توانند از شما و فضای داخلی در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنند. هر زمان که نیاز داشته باشید می‌توان آنها را به پنجره‌ها متصل کنید.

لوازم جانبی بیرونی خودرو 

لوازم جانبی برای نمای بیرونی خودرو می‌تواند ظاهر خودرو را برجسته کرده و از اجزای حیاتی محافظت کند. در این بخش به برخی از آن لوازم جانبی نگاه می‌کنیم.

رینگ‌های آلیاژی

هنگام خرید لوازم جانبی برای نمای بیرونی خودرو، رینگ‌های آلیاژی باید در ابتدای لیست باشند. نه تنها کاربردی هستند، بلکه به زیبایی نمای بیرونی وسیله نقلیه شما کمک زیادی می‌کنند.

چادر ماشین

اگر می‌خواهید از نمای بیرونی خودرو خود مانند رنگ و سایر اجزا محافظت کنید، تهیه روکش بدنه خودرو تصمیم عاقلانه ای است. نمای بیرونی ماشین شما را از نور خورشید، گرد و غبار، خاک و غیره محافظت می‌کند.

وسایل تزئینی کروم

عناصر کروم ماشین شما را از بقیه متمایز می‌کند. اگر دوست دارید وسیله نقلیه شما خوش رنگ باشد، استفاده از رنگ‌های کرومی برای دستگیره درها، جلو پنجره و چراغ‌های جلو می‌تواند ظاهر خودرو را بهبود بخشد.

لوازم تزئینی و ایمنی خودرو

در این بخش، به معرفی برخی از لوازم جانبی ایمنی خودرو برای محافظت بیشتر در جاده نگاه می‌کنیم.

دوربین داشبورد

دوربین داشبورد یک ویژگی امنیتی ارزشمند برای ثبت تصادف در حین رانندگی است. همه جاده‌ها و خیابان‌ها دوربین مداربسته ندارند. بنابراین، می‌تواند به عنوان مدرک ویدیویی برای کمک به پرونده شما در مقابل پلیس یا دادگاه عمل کند. علاوه بر این، ویدئوی ضبط شده می‌تواند در جریان تسویه خسارت بیمه خودرو نیز مفید باشد.

کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی در خودروی شما برای حوادث آتش سوزی پیش بینی نشده ضروری است. می‌توانید یک کپسول آتش نشانی جمع و جور بخرید و آن را در ماشین خود نصب کنید.

دوربین حسگر پارکینگ

پارک کردن خودرو در مکان‌های شلوغ یک کار چالش برانگیز است. یک دوربین یا سنسور پارک می‌تواند شما را از برخورد با سایر وسایل نجات دهد. 

کیت پنچری لاستیک

پنچر شدن لاستیک یک وضعیت اضطراری است که همیشه باید در حین رانندگی برای آن آماده باشید.

شیشه شکن

اگر در ماشین خود گیر کرده اید، به چیزی قوی و تیز نیاز دارید تا شیشه‌ها را بشکند و از آن خارج شوید. شیشه شکن فقط لوازم جانبی است که برای فرار از چنین موقعیت وحشتناکی به آن نیاز دارید.

ضد آب کردن شیشه جلو و کابل بکسل از جمله وسایلی هستند که برای ایمنی خودرو باید در آن وجود داشته باشند. 

بهترین لوازم جانبی خودرو برای رانندگی طولانی

  • کوسن صندلی
  • بالشت پشت سری
  • پایه تلفن
  • شارژر یونیورسال
  • GPS (سیستم موقعیت یاب جهانی)

سایر لوازم ضروری خودرو

  1. خوشبو کننده هوا
  2. جاروبرقی
  3. سطل زباله کوچک

چرا لوازم جانبی خودرو مهم است؟

  • برای شرایط اضطراری لوازم جانبی مانند شیشه شکن، کیت پنچری و کپسول آتش نشانی ضروری هستند.
  • دلیل دیگری که باید روی لوازم جانبی خودرو سرمایه گذاری کنید، ارتقای زیبایی خودرو است.
  • تمیز نگه داشتن خودرو زیبایی ظاهر آن را هزاران برابر می‌کند. خرید جاروبرقی، کفپوش، روکش صندلی و غیره را در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود کابین خودرو تمیز و بهداشتی باقی بماند.
  • حتی زمانی که یک خودروی جدید پر از ویژگی‌های راحتی محور خریداری می‌کنید، ممکن است فضایی برای سفارشی سازی وجود داشته باشد. لوازم جانبی مانند کوسن، بالشتک گردن، آفتابگیر و غیره وجود دارد که می‌توانید برای راحتی بیشتر خود خریداری کنید.
  • ممکن است بخواهید لوازم جانبی اضافه کنید تا یک ماشین جدید را با سبک زندگی روزمره خود هماهنگ و شخصی سازی کنید. حال می‌تواند یک نگهدارنده تلفن، صندلی کودک و سایر لوازم جانبی از این قبیل باشد.

جمع بندی

هنگام خرید یک ماشین جدید، گزینه‌های زیادی برای تعویض و ترمیم لوازم تزئیناتی خودرو خواهید داشت. برخی ضروری و برخی غیر ضروری هستند. چادر خودرو، دستمال گردگیری، کیت تعمیر پنچری لاستیک، باد کننده لاستیک و جعبه ابزار از موارد ضروری در هر خودرو هستند. 

سوالات متداول

برای بررسی فشار باد لاستیک در یک سفر جاده ای به کدام لوازم جانبی نیاز دارم؟

گیج فشار تایر یا یک TPMS (سیستم نظارت بر فشار تایر) را خریداری کنید.

آیا کودکان به نوع خاصی از صندلی ماشین نیاز دارند؟

بله، صندلی مخصوص در ماشین کودکان زیر 12 سال را راحت نگه می‌دارد. صندلی‌های ماشین معمولی برای بزرگسالان طراحی شده است. بنابراین، وضعیت نشستن و موقعیت کمربند ایمنی با ساختار فیزیکی یک کودک 12 ساله یا پایین تر همخوانی ندارد. بنابراین، شما باید یک صندلی کودک نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید