تخفیف ویژه برای صافکاری بیش از یه قسمت خودرو تا 2 میلیون تومان برای جزئیات بیشتر تماس بگیرید یا درخواست اعزام کارشناس
منتشر شده در: صافکاری خودرو
Rate this post

امروزه خودرو یک سرمایه و کالایی گران قیمت محسوب می‌شود و درصورتی‌که آسیب ببیند می‌تواند هزینه بسیاری را به شما تحمیل نماید. ازاین‌رو به مراقبت بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این تصادف و آسیب دیدن خودرو درصورتی‌که موجب شود که خودرو به صافکاری و رنگ نیاز پیدا کند موجب افت قیمت آن در بازار خرید و فروش خودرو می‌شود. 

تصادف یکی از اتفاقات جبران ناپذیری بوده که ممکن است در هنگام رانندگی برای هر فردی رخ دهد. در تصادفات همیشه دو طرف مقصر و آسیب دیده حضور دارند که معمولا هر دو طرف دچار ضرر و زیان می‌شوند. اما سوالی که وجود دارد این است که چگونه می‌توان صدمات وارد شده به خودرو را برطرف نمود؟ یکی از بهترین روش‌ها صافکاری بدون رنگ است.

 اگر می‌خواهید در مورد صافکاری بدون رنگ اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

منظور از صافکاری بدون رنگ چیست؟

صافکاری در واقع یکی از شاخه‌های تعمیر خودرو است که به صورت تخصصی به تعمیرات بدنه خودرو و ظاهر خودرو می‌پردازد. ازاین‌رو می‌توان گفت که صافکاری شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که صافکار جهت تعمیر و ترمیم بدنه خودرو انجام می‌دهد. به‌طورکلی صافکاری به دو دسته صافکاری بدون رنگ و صافکاری با رنگ تقسیم‌بندی می‌شود. 

صافکاری بدون رنگ (PDR) دارای روش‌های مختلفی است و صافکار با توجه به شکل آسیب خودرو و شدت آن تشخیص می‌دهد که از کدام روش استفاده کند. این نوع صافکاری می‌تواند با ابزار و یا اینکه با استفاده از دستگاه انجام شود که در ادامه هر کدام از آن‌ها را بیشتر توضیح می‌دهیم.

  • صافکاری بدون رنگ با دستگاه

صافکاری بدون رنگ با دستگاه با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مدرن مانند چسبی، هاتباکس و دستگاه بادگیری صورت می‌گیرد. این دستگاه‌ها در مقایسه با صافکاری با رنگ یا همان روش سنتی مزایای بسیاری دارد و هیچ‌گونه آسیبی به بدنه خودرو وارد نمی‌شود و بخش آسیب دیده خودرو نیز بدون آنکه به رنگ شدگی نیاز داشته باشد مانند روز اول خواهد شد. 

  • صافکاری بدون رنگ با ابزار

در این روش از وسایل و ابزارآلات مخصوصی برای صافکاری خودرو استفاده می‌شود. از جمله این ابزارها می‌توان به میله‌ها و قلم‌های مخصوص اشاره نمود که صافکار با مهارت خود و با استفاده از آن‌ها سعی می‌کند خودرو را بدون رنگ شدگی و بتانه‌کاری دقیقا مانند شکل سابق نماید. 

 تفاوت انواع صافکاری

همانطور که از نام انواع صافکاری پیداست تفاوت آن‌ها مربوط به رنگ شدن بدنه خودرو پس از انجام صافکاری است. از صافکاری با رنگ هنگامی استفاده می‌شود که در تصادف خودرو به شدت آسیب دیده باشد، به‌طوری‌که برخی از قطعات آن به نقاشی یا تعویض قطعه نیاز داشته باشند. اما از صافکاری بدون رنگ در مواقعی که آسیب دیدگی جزئی نباشد و بدنه خودرو دچار ریزش رنگ نشده باشد صافکار از روش صافکاری بدون رنگ استفاده می‌کند. 

آیا صافکاری بدون رنگ در قیمت خودرو تاثیر دارد؟

افت قیمت خودرو به دلایل مختلفی مانند رنگ شدگی و یا تعویض بدنه خودرو پس از بروز حادثه رخ می‌دهد. تعمیر و تعویض هر یک از قسمت‌های بدنه خودرو در هنگام خرید و فروش آن بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند موجب افت شدید قیمت خودرو شود. اما صافکاری بدون رنگ خودرو می‌تواند بهترین روش تعمیرات بدنه خودرو بدون کاهش قیمت آن در هنگام فروش شود. 

بنابراین اگر خودرو شما نیز دارای فرورفتگی‌ها و قسمت‌های آسیب دیده‌ای است که موجب کاهش قیمت آن می‌شود، بهتر است که پیش از فروش خودرو به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید تا این آسیب‌ها و فرورفتگی‌ها را بدون آنکه افت قیمت خودرو را به دنبال داشته باشد تعمیر و اصلاح کند. 

چرا از صافکاری بدون رنگ استفاده کنیم؟

اگر بین صافکاری بدون رنگ و صافکاری معمولی مردد هستید که کدام را برای رفع آسیب بدنه خودرو خود انتخاب کنید ما به شما صافکاری بدون رنگ را پیشنهاد می‌کنیم. صافکاری بدون رنگ با صافکاری معمولی تفاوت کمی دارند اما همین تفاوت اندک موجب می‌شود که در نهایت از نتایج کار راضی باشید و گویی اتومبیل شما هرگز آسیب ندیده است.

 صافکار در روش صافکاری بدون رنگ بدون آنکه به رنگ خودرو دست بزند آسیب‌های آن را برطرف می‌کند و تمامی علائم آن را از بین می‌برد، به‌طوری‌که گویی خودرو قبلا دچار آسیب نشده است. اما اگر صافکاری معمولی انجام شود احتمال اینکه بدنه خودرو یا قسمتی از آن رنگ شود وجود دارد که موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود.

از صافکاری بدون رنگ برای کدام قسمت‌های خودرو می‌توان استفاده نمود؟

از روش صافکاری بدون رنگ می‌توان برای تمامی قسمت‌های خودرو استفاده نمود. اما باید به این نکته نیز توجه نمود که برخی از قسمت‌های خودرو هنگامی که ضربه ببیند و یا اینکه خطی به روی آن‌ها بیفتد نیاز به تعویض قطعه و یا رنگ شدن دارند. در اکثر مواقع نیز تعمیرکار ترجیح می‌دهد که آن قسمت به جای رنگ کردن عوض گردد. به عنوان مثال در اثر تصادف یک فرورفتگی روی در خودرو ایجاد شود و به حدی شدید باشد که به رنگ نیاز داشته باشد می‌توان آن را رنگ زد یا کاملا تعویض نمود که معمولا افراد ترجیح می‌دهند در را تعویض کنند. 

مزایای صافکاری بدون رنگ

با توجه به اینکه نبود خط و خش و رنگ به روی خودرو موجب می‌شود تا حدودی قیمت اصلی خود حفظ شود، پس از تصادفات مالکین خودرو خیلی به صافکار اصرار دارند که ماشین بدون رنگ دربیاورد. بدون رنگ درآوردن خودرو دارای مزایا و معایبی است. مهم‌ترین مزیت این روش آن است این نوع صافکاری با هزینه پایین‌تری انجام می‌شود و بدنه خودرو همچنان می‌تواند رنگ کارخانه خود را حفظ نماید. اما از عیوب این روش این است که با توجه به تصادف و قسمت مد نظر گاهی اوقات نمی‌توان از صافکاری بدون رنگ استفاده نمود. 

جمع بندی

یکی از روش‌هایی که تعمیرکاران بدنه خودرو (صافکارها) برای از بین بردن ناهمواری بدنه خودرو (برآمده یا فرورفته) در اثر تصادفات استفاده می‌کنند صافکاری بدون رنگ است. در این روش بدون آنکه بدنه خودرو نیاز به نقاشی یا رنگ داشته باشد، قسمت‌های آسیب دیده آن ترمیم و همانند قبل می‌شود. با استفاده از صافکاری بدون رنگ می‌توان از افت قیمت خودرو هنگام خرید و فروش تا حد قابل توجهی جلوگیری نمود. به همین دلیل اکثر صافکارها در تصادفاتی که بدنه خودرو آسیب جزئی می‌بیند برای جلوگیری از افت قیمت صافکاری بدون رنگ را پیشنهاد می‌کنند.

سوالات متداول

صافکاری بدون رنگ چیست؟

 صافکاری بدون رنگ یکی از روش‌های تعمیر بدنه خودرویی است که دچار ناهمواری‌ها (برآمدگی یا فرورفتگی) در اثر تصادف شده است. در این روش بدون آنکه قسمت آسیب دیده بدنه خودرو نقاشی و رنگ شود اصلاح و همانند قبل می‌شود.

آیا صافکاری بدون رنگ موجب افت قیمت خودرو می‌شود؟

 در هنگام خرید و فروش خودرو اگر بدنه آن آسیب دیده باشد موجب کاهش قیمت خودرو می‌شود. اما با استفاده از صافکاری بدون رنگ می‌توان آسیب دیدگی‌های جزئی بدنه خودرو را بدون آنکه افت قیمت خودرو را در پی داشته باشد برطرف نمود.

آیا از صافکاری بدون رنگ برای تمامی قسمت‌های خودرو می‌توان استفاده نمود؟ 

خیر، یکی از معایب این روش آن است که نمی‌توان از آن برای رفع ایرادات تمامی قسمت‌های خودرو استفاده نمود. در واقع گاهی اوقات قسمت‌هایی از خودرو آسیب می‌بیند که بهتر است آن قطعه تعویض شود و یا اینکه شدت آسیب دیدگی زیاد است و به نقاشی نیاز دارد. به عنوان مثال در آسیب دیدگی درب خودرو معمولا افراد ترجیح می‌دهند که آن را تعویض کنند.

متا تایتل

صافکاری بدون رنگ چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید