تخفیف ویژه برای صافکاری بیش از یه قسمت خودرو تا 2 میلیون تومان برای جزئیات بیشتر تماس بگیرید یا درخواست اعزام کارشناس
منتشر شده در: صداگیری خودرو
Rate this post

همه صداهای ماشین یکسان نیستند. به عنوان مثال، برخی از صداها نشان‌ می‌دهد که مشکلی وجود دارد در حالی که برخی تنها بخشی از عملکرد منظم خودرو هستند. هر چه که باشد، برای کاهش صدای خودرو و لذت بردن از رانندگی آرام و بی‌صدا بهتر است اقداماتی را انجام دهید. 

صداهای متداول ماشین مانند لق لق کردن در، صدای کوبیده شدن در هنگام ترمز کردن، صدای بیش از اندازه قطعات داخل موتور واقعاً‌ می‌تواند آزاردهنده باشد. تمام این صداها در واقع به دلیل لرزش خودرو ایجاد‌ می‌شود و به راحتی قابل کاهش است. با این اوصاف، ما برخی از مفیدترین نکاتی را که‌ می‌توانند صدای ماشین را کاهش دهند، در ادامه بررسی‌ می‌کنیم. 

سر و صدای جاده چیست؟

صدای جاده صدایی است که توسط لاستیک‌های وسیله نقلیه در حال حرکت در سطح جاده ایجاد‌ می‌شود. همانطور که لاستیک در سراسر جاده‌ می‌چرخد، هر گونه ضربه یا نقص باعث‌ می‌شود که قاب فلزی و پلاستیکی خودروی شما به لرزه درآید. انرژی ارتعاشی آن غژغژ‌ها و تکان‌هایی را به صورت سر و صدا به گوش شما‌ می‌رساند. 

نکاتی برای کاهش صدای کابین 

اولین قدم در صداگیری اتاق خودرو این است که مشخص کنید از کجا‌ می‌آید. برخی از مسائل فقط نیاز به یک راه حل سریع دارند. برخی دیگر از مشکلات ممکن است نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند. در هر صورت، با رفع آنها سواری آرام‌تر و لذت‌بخش‌تری خواهید داشت. 

سیستم اگزوز و لاستیک‌ها را برای صداگیری اتاق خودرو بررسی کنید

بیشترین صدایی که از بیرون‌ می‌آید معمولا از جاده، باد یا خود خودرو است. سیستم اگزوز یک وسیله نقلیه به دلیل اینکه منبع تولید صداست بدنام شده است و همه تصور‌ می‌کنند هر صدایی که‌ می‌آید از منبع اگزوز است. اما چرخ‌های لاستیک‌ می‌توانند سهم خود را از صدای جاده تولید کنند. چیزهای دیگری که باید بررسی شوند تسمه و اتصالات شل هستند. در صورت نیاز باید بازرسی و تنظیم شوند. 

درزگیر‌های خودرو را چک کنید

اگر صدای باد می‌شنوید، به درها و پنجره‌ها درزگیر نصب کنید. این وسایل را‌ می‌توانید به صورت آنلاین یا در بسیاری از فروشگاه‌های لوازم خودرو پیدا کنید. اگر صدای سوت از آینه‌های بیرونی شما می‌آید، به احتمال زیاد باد از سوراخ‌های زهکشی پایینی عبور می‌کند. خرید زه یک راه حل سریع و آسان برای صداگیری اتاق خودرو است. 

عایق صدا را نصب کنید

اکثر وسایل نقلیه دارای نوعی ویژگی‌های داخلی برای کاهش صدا هستند اما باز هم گاهی صداهایی‌ می‌شنویم. عایق صدا برای سقف، دیوارها و درها را‌ می‌توان به عنوان یک محصول اضافی برای بسیاری از مدل‌های خودرو خریداری کرد. برای کاهش صدای ماشین‌ می‌توانید عایق‌های معمولی را با یک عایق باکیفیت جایگزین کنید. عایق صدا را‌ می‌توان بر روی پنل درب خودرو نصب کرد. پنل درب خودرو معمولاً دارای فضایی برای نصب عایق صداست. شما‌ می‌توانید عایق‌های ضخیم را در پانل‌ها و قاب‌ها محکم ببندید. این سرمایه گذاری اندک‌ می‌تواند فضای داخلی خودروی شما را بدون گرد و غبار و همچنین بدون صدا نگه دارد.

همچنین‌ می‌توانید از این عایق‌ها برای کف خودرو نیز استفاده کنید. تشک‌های عایق کف، ارتعاشات ناشی از موتور و سیستم اگزوز خودرو را جذب‌ می‌کنند. می‌توانید عایق‌ها را در هر جایی از خودروی خود نصب کنید و بیش از 50 درصد از صدای کابین را کاهش دهید.

از فوم و اسپری خفه کننده صدا استفاده کنید

اسپری خفه کننده صدا به پر کردن شکاف‌هایی که پس از نصب عایق‌های صدا باقی‌ می‌ماند کمک‌ می‌کند. اسپری را‌ می‌توان در هر منطقه مشکل دار که دسترسی به آن سخت است استفاده کرد. به عنوان مثال، گوشه‌های درب داخلی و اشکال منحنی ناهموار، لایه ای یکنواخت از کاهنده صدا‌ می‌دهند.

در برخی موارد‌ می‌توان تنها از اسپری کاهنده صدا در کابین استفاده کرد. با این حال، اگر از آن با عایق صدا استفاده کنید، عملکرد بهتری دارد.

برای کاهش صدا، تایر خودرو با کیفیت بخرید

استفاده از لاستیک خودرو با کیفیت‌ می‌تواند به کاهش صدای خودرو کمک کند. داشتن یک تایر باکیفیت به معنای ایمنی بیشتر و لرزش کمتر است. بنابراین، بهتر است روی لاستیک‌های خودرو بیشتر سرمایه‌گذاری کنید. قبل از اینکه قصد خرید لاستیک را داشته باشید، مطمئن شوید که چه زمانی لاستیک خودرو را تعویض کنید و کدام تایر خودرو برای شما مناسب است. می‌توانید لاستیک‌های کمی باریک با حفره‌ها و شیارهای کوچکتر بخرید. این نوع لاستیک‌های خودرو به گونه ای طراحی شده اند که در هنگام رانندگی از صدا و لرزش جلوگیری کنند. 

اندازه لاستیک صحیح را انتخاب کنید

انتخاب اندازه چرخ صحیح مهم است. یعنی یک چرخ 18 اینچی صدای بیشتری نسبت به یک چرخ 15 اینچی ایجاد‌ می‌کند. صدا نیز‌ می‌تواند به دلیل ارتفاع چرخ ایجاد شود. تنها چیزی که نیاز دارید این است که اندازه چرخ درست را پیدا کنید. برای این منظور‌ می‌توانید از دفترچه راهنمای ماشین خود برای به دست آوردن اندازه چرخ مناسب استفاده کنید.

فشار باد لاستیک باید دقیق باشد

لاستیک‌های کم باد نیز‌ می‌توانند در هنگام رانندگی صدا ایجاد کنند. اطمینان حاصل کنید که لاستیک‌های ماشین شما به درستی باد شده اند. اگر لاستیک‌های شما زیاد یا کم باد داشته باشند، این احتمال وجود دارد که هنگام رانندگی صداهای آزاردهنده‌ای بشنوید. نه تنها این، بلکه تایرهای کم باد نیز ناایمن هستند و باعث تصادف‌ می‌شوند. برای بررسی فشار باد صحیح باید بادکننده لاستیک خودروی مناسب برای وسیله نقلیه خود خریداری کنید. یا به آپاراتی‌ها مراجعه نمایید.

جمع بندی

اگر شغلی پر مشغله و پر سر و صدا دارید این بخشی از کار شماست. اما لازم نیست آن را برای سوار شدن به خودرو همراه خود ببرید. اگر متوجه شدید زمانی که سوار ماشین‌ می‌شوید صدای رادیو یا موسیقی را بلند‌ می‌کنید تا سر و صدای اتاق را نشنوید چند نکته را برای کاهش صدای کابین امتحان کنید. با صداگیری اتاق خودرو از رفت و آمد خود لذت ببرید. یک وسیله نقلیه پر سر و صدا‌ می‌تواند آزاردهنده و حتی استرس زا باشد. همچنین‌ می‌تواند حواس پرتی ایجاد کرده و خطرناک باشد. اگر صدایی از اتاق خودرو به گوشتان‌ می‌رسد برای رفع آن سریعا اقدام نمایید. با پیدا کردن تعمیرکار حرفه ای و کاربلد به راحتی‌ می‌توانید مشکل ماشین را قبل از تبدیل شدن به مشکل بزرگ، حل کنید. 

متا تایتل:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید