تخفیف ویژه برای صافکاری بیش از یه قسمت خودرو تا 2 میلیون تومان برای جزئیات بیشتر تماس بگیرید یا درخواست اعزام کارشناس

هزینه صافکاری گلگیر اپتیما

منتشر شده در: صافکاری خودرو
Rate this post

امروزه با افزایش تعداد خودروها نسبت به گذشته در خیابان‌ها، تصادف و حوادث ترافیکی به مسئله‌ای اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. در طی تصادفات با توجه به شدت حادثه میزان آسیبی که به بدنه خودرو وارد می‌شود و ظاهر آن را تغییر می‌دهد متفاوت است. یکی از جدیدترین خودروهای داخلی تولید شرکت کیا موتورز، کیا اپتیما است که به دلیل ظاهر اسپرت و جوان پسندی که دارد دارای طرفداران بسیاری است. ازاین‌رو بخشی از تقاضاهای خدمات تعمیر و صافکاری ماشین به اپتیما و بخش‌‌های مختلف آن مربوط می‌شود. گلگیرها یکی از قسمت‌‌های خودرو هستند که معمولا در تصادفات آسیب می‌بینند و به صافکاری و یا نقاشی نیاز پیدا می‌کنند. 

اگر می‌خواهید در مورد هزینه صافکاری گلگیر اپتیما اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هزینه صافکاری بدون رنگ گلگیر اپتیما

در تصادفاتی که شدت آن کم بوده و بدنه اپتیما و گلگیر آن چندان آسیب نمی‌بیند و رنگ خودرو از بین نرفته معمولا از صافکاری بدون رنگ استفاده می‌شود. این روش بهترین گزینه برای ترمیم و از بین بردن خط و خش‌‌های ماشین است بدون آنکه ارزش مادی آن کاهش یابد. هزینه صافکاری گلگیر اپتیما به روش بدون رنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • میزان آسیب

اصلی‌ترین عامل در تعیین هزینه صافکاری، میزان آسیب وارد شده به خودرو است. هرچقدر که سطح بدنه خودرو دچار فرورفتگی‌‌های بیشتری شده باشد، قطعا به زمان بیشتری برای صافکاری بدون رنگ نیاز خواهد داشت.

  • محل آسیب

محل آسیب دیدگی خودرو نیز می‌تواند در تعیین هزینه نهایی صافکاری اپتیما و سایر خودروها نقش داشته باشد. به طوری که اگر دسترسی به محل فرورفتگی دشوار باشد، میزان هزینه افزایش خواهد یافت. 

  • مدل و نوع ماشین

مدل ماشین نیز بر هزینه‌ها تاثیر گذار است. در واقع صافکاری بدون رنگ خودروهای لوکس در مقایسه با سایر خودروها به مراتب گران‌تر بوده و به دقت بیشتری نیاز دارد.

  • تجربه و مهارت صافکار

هرچقدر صافکار با تجربه‌تر و ماهرتر باشد، نتیجه صافکاری نیز تمیزتر خواهد بود. به طوری که پس از صافکاری هیچگونه آثاری از تصادف بر روی گلگیر و سایر قسمت‌‌های بدنه خودرو قابل مشاهده نیست. به همین علت اجرت صافکارهای حرفه‌ای خیلی بیشتر از سایر صافکارها است.

با توجه به فاکتورهای ذکر شده و شدت آسیب دیدگی خودرو و مطابق با نرخ نامه اتحادیه صافکاری و نقاشی در سال 1402  هزینه نهایی صافکاری گلگیر اپتیما تعیین می‌شود. 

هزینه صافکاری و نقاشی گلگیر اپتیما

خودرو کیا اپتیما با وجود بدنه مستحکمی که نسبت به سایر خودروها دارد، اما گاهی اوقات به دلیل شدت تصادف بدنه آن دچار آسیب دیدگی شدید و یا حتی شکستگی در بدنه و قسمت گلگیرها می‌شود. در چنین شرایطی نمی‌توان از صافکاری PDR برای رفع مشکلات ظاهری خودرو استفاده نمود و صافکار باید با نقاشی بدنه خودرو و تعویض برخی از قطعات آن را به حالت اول باز گرداند. 

طبیعتا این روش با توجه به میزان کار بیشتری که نیاز دارند، رنگ خودرو، تجهیزاتی که استفاده می‌شود و همچنین نیاز داشتن به یک صافکار ماهر و با تجربه هزینه بالاتری خواهد داشت. نقاشی گلگیر اپتیما اگر به صورت تخصصی و حرفه‌ای انجام شود نتایج عالی به دنبال دارد و موجب می‌شود که قیمت ماشین افت زیادی نداشته باشد. بنابراین باید حتما برای صافکاری خودرو اپتیما به یک مرکز معتبر و مجهز مراجعه نمایید.

هزینه صافکاری گلگیر اپتیما نیز در تمامی صافکاری‌ها بر اساس نرخ اعلام شده در سال 1402 مشخص می‌شود و برخی عوامل ذکر شده میزان آن را افزایش یا کاهش می‌دهد. بنابراین این هزینه متغییر است و نمی‌توان بدون ارزیابی دقیق ماشین قیمت دقیقی برای آن اعلام نمود.

چگونه از هزینه صافکاری گلگیر اپتیما مطلع شویم؟

یکی از سوالات پرتکرار دارندگان اپتیما که خودرو آن‌ها در اثر تصادف یا ضربه دچار آسیب دیدگی بر روی بدنه شده است میزان هزینه‌‌های صافکاری است. برای اطلاع از میزان دقیق هزینه صافکاری گلگیر اپتیما نیاز است که به مرکز مد نظر مراجعه کنند. همچنین می‌توانند با کارشناسان آن مجموعه تماس حاصل نمایند و شرایط خودرو را توضیح دهند و از قسمت آسیب دیده عکس ارسال کنند تا صافکاران حرفه‌ای و مجرب مجموعه با ارزیابی دقیق میزان و عمق خراش‌ها و فرورفتگی‌ها قیمت نهایی را به آن‌ها اعلام نماید.

جمع بندی

هزینه تعمیر و استهلاک خودروها این روزها خیلی افزایش یافته و هیچ مالک خودرویی دوست ندارد که برای صافکاری و تعمیر خودرو خود دوبار هزینه کند و یا اینکه به نتایج دلخواهی دست نیابد. ازاین‌رو مالکین خودرو اپتیما باید به دنبال مرکزی تخصصی و معتبر باشند که بتوانند با هزینه‌ای مناسب صافکاری گلگیر خودرو خود را انجام دهند. 

 سوالات متداول

  • نرخ صافکاری خودرو در سال 1402 به چه صورت است؟

هزینه‌‌های صافکاری با میزان خسارت وارد شده به خودرو دارای رابطه مستقیمی است. همچنین صافکاری انواع مختلفی دارد که هر یک هزینه‌‌های متفاوتی دارند. اتحادیه صافکاری و نقاشی هر ساله با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت تجهیزات و قطعات خودرو، رنگ خودرو و دستگاه‌هایی که برای صافکاری استفاده می‌شود یک نرخ مشخص را برای صافکاری تمامی بخش‌‌های خودروهای داخلی و خارجی اعلام می‌کند و در اختیار مراکز قرار می‌دهد که موظف هستند بر اساس آن عمل نمایند.

  • آیا هزینه صافکاری گلگیر جلو و عقب یکسان است؟

معمولا گلگیرهای خودروها به صورت محدب طراحی می‌شوند و در مقایسه با سایر قسمت‌‌های خودرو به صافکاری بیشتری نیاز دارند. لازم است که اشاره کنیم هزینه صافکاری گلگیر جلو و عقب یکسان نیست و گاهی اوقات هزینه صافکاری گلگیر عقب اپتیما دو برابر جلوی آن است. میزان این هزینه در خودروهایی که مدل بالاتری دارند بیشتر خواهد بود.

  • آیا هزینه صافکاری گلگیر اپتیما در تمامی مراکز یکسان است؟

نوع مرکزی که برای صافکاری خودرو انتخاب می‌کنید می‌تواند در تعیین هزینه نهایی پرداختی شما نیز موثر باشد. به طوری که هزینه صافکاری مراکزی که در مناطق بالای شهرها قرار دارد و یا اینکه دارای نیروهای حرفه‌ای و با تجربه‌تری هستند نسبت به سایر مراکز بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید