تخفیف ویژه برای صافکاری بیش از یه قسمت خودرو تا 2 میلیون تومان برای جزئیات بیشتر تماس بگیرید یا درخواست اعزام کارشناس

پولیش خودرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

منتشر شده در: نگهداری از بدنه و رنگ خودرو
Rate this post

اگر صاحب یک ماشین زیبا هستید و می‌خواهید همیشه آن را همینطور نگه دارید باید بدنه را در برابر همه خط و خش محافظت کنید. اما ایجاد خط و خش امری اجتناب ناپذیر است و برای تمامی خودرو اتفاق می‌افتاد. اما اگر برنامه منظمی برای مراقبت از خودرو خود داشته باشید همیشه براق و تمیز خواهد بود. پولیش خودرو یکی از این روش‌هاست. در این مقاله قصد داریم تا درباره پولیش خودرو و مزایای آن بیشتر صحبت کنیم.  

پولیش خودرو چیست؟

پولیش خودرو یک ترکیب مایع ساینده ملایم است که برای تمیز کردن، صاف کردن و افزایش درخشندگی رنگ خودرو طراحی شده است. با گذشت زمان، رنگ و روکش شفاف روی خودروی شما دچار خراش‌های کوچک و زبری میکروسکوپی در اثر اکسید شدن می‌شود. این آسیب‌ها با پولیش از بین می‌روند. 

پولیش خودرو به از بین بردن خراش‌های سطحی، اکسیداسیون، کثیفی و سایر عیوب جزئی خودرو کمک می‌کند. پولیش به پوشاندن عیوب روی سطح کمک می‌کند تا خراش‌ها و فرورفتگی‌های کوچک کمتر دیده شوند. پولیش خودرو به کاهش اثر لکه‌های آب یا تغییر رنگ ناشی از اثرات باران اسیدی کمک می‌کند. پولیش و واکس اگر با هم انجام شوند درخشندگی بالایی به خودرو می‌بخشند.

نحوه استفاده از پولیش خودرو به صورت دستی در منزل

1- اگر می‌خواهید با مایعات پولیش در منزل این کار را انجام دهید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • می توانید پولیش خودرو را با دست یا بافر اوربیتال پس از تمیز کردن و خشک کردن خودرو روی بدنه بمالید. اگر با دست پولیش می‌زنید، با مقدار کمی پولیش روی پد اپلیکاتور خود شروع کنید.
  • پولیش را هر بار روی یک قسمت کوچک با حرکات دایره ای بمالید.
  • هنگامی که کل قسمت مورد نظر را چند بار دایره وار کشیدید، پولیش اضافی را با یک حوله میکروفایبر تمیز و خشک، پاک کنید.
  • این روند را تا زمانی که کل ماشین را پولیش کنید تکرار کنید.

2- اگر تصمیم دارید از پولیش‌های دستی خانگی مانند بافر مداری استفاده کنید چند قطره کوچک از مایع پولیش را مستقیماً روی پد بافر بمالید و هر بار روی یک قسمت کار کنید.

  • حتما با سرعت کم شروع کنید و به تدریج سرعت را در صورت نیاز افزایش دهید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به رنگ، بافر را در یک الگوی ثابت حرکت دهید.
  • حتماً هر بخش را به طور کامل پولیش بزنید تا زمانی که خط و خش‌های ماشین ناپدید شود.

اگر راحت نیستید ماشین خود را با دست یا با بافر مداری پولیش کنید، می‌توانید به سراغ صافکار‌ها و مراکز معتبر رفته تا بدون آسیب رساندن به رنگ ماشین این کار را انجام دهند.

5 مزیت پولیش خودرو

بسیاری از صاحبان خودرو ارزش پولیش را برای خودروی خود درک نکرده و آن را هزینه ای غیر ضروری می‌دانند و به هر قیمتی از آن اجتناب می‌کنند. استفاده از پولیش خودرو می‌تواند برای خودروی شما در بسیاری از جنبه‌ها مانند محافظت در برابر اشعه‌های خورشید، رفع خط و خش و فرورفتگی‌ها و بسیاری از آسیب‌های خارجی دیگر مفید باشد. در ادامه با برخی از این مزایا آشنا می‌شویم.

1- عیوب را به سرعت اصلاح می‌کند

اگر متوجه شده اید که رنگ ماشین شما ناهموار یا لک شده است، رنگ‌کاری خودرو برای شما هزینه گزافی خواهد داشت. به این دلیل که نقاش ماشین، تمام رنگ ماشین را پاک می‌کند و سپس آن را دوباره رنگ می‌زند. بنابراین، این کار کاملاً پرهزینه و زمان‌بر است، اما با کمک پولیش خودرو، می‌توان آسیب قسمت کوچک رنگ یا لکه را به راحتی برطرف کرد و هزینه کمتری هم پرداخت کنید. 

2- رفع خراش با پولیش

پولیش خودرو مانند یک واسطه بین رنگ ماشین شما و خراش عمل می‌کند. خراش‌ها را می‌توان به راحتی از روی بدنه ماشین با پولیش پاک کرد. حتی باعث می‌شود رنگ با از بین بردن خراش‌ها زنده تر به نظر برسد. اما اگر خراش خیلی عمیق باشد و رنگ کاملاً پاک شده باشد، این کار مفید نخواهد بود. با این حال، خراش‌ها و فرورفتگی‌های کوچک را می‌توان به راحتی با این کار پوشاند.

3- ماشین شما را بی لک می‌کند

سنگ ریزه‌های جاده به رنگ ماشین شما می‌چسبند و پس از تمیز کردن کامل هرگز از بین نمی رود. بنابراین، اگر می‌خواهید آن نقاط سرسخت را بپوشانید و ماشین خود را تمیز و بدون لک کنید، پولیش خودرو می‌تواند کمک کننده باشد. پولیش سطح ماشین شما را صاف تر می‌کند و لکه‌ها به طور خودکار سبک تر شده و تقریبا غیر قابل دیدن می‌شوند.

4- ماشین  را براق می‌کند

اشعه ماوراء بنفش می‌تواند برای بدنه خودروی شما خطرناک باشد. پرتوها باعث کدر شدن رنگ خودرو می‌شوند. حتی قرار گرفتن بیش از حد در معرض گرما می‌تواند باعث ایجاد ترک در رنگ شود. اما، پولیش خودرو رنگ آن را براق کرده و با واکسی که بعد از این فرایند روی ماشین زده می‌شود می‌توان از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به بدنه خودرو جلوگیری کرد.

5- رنگ جدید می‌ماند

در نهایت، پولیش به خراش دادن لایه نازک و رویی رنگ از روی ماشین کمک می‌کند. این کار باعث می‌شود یک لایه رنگ تازه و جدید که در زیر لایه قدیمی وجود دارد نمایان شود. این بدان معناست که هر زمان که خودرو پولیش زده شود، رنگ ماشین ظاهری زیبا به خود می‌گیرد. بنابراین، پولیش خودرو باعث می‌شود خودروی شما همیشه نو بماند. 

انواع پولیش خودرو کدامند؟

پولیش به سه شکل نرم، زبر و تک مرحله ای برای ماشین‌ها در بازار موجود هستند. پولیش‌ها دارای نوع گلاس و کات بوده که هرچه گلاس آن بیشتر باشد شفافیت و درخشش خودرو بیشتر می‌شود. اگر کات در آن زیاد باشد لایه برداری از روی خودرو بیشتر می‌شود. 

پولیش زبر خودرو

پولیش زبر کار لایه برداری را به صورت عمیق انجام می‌دهد. به طوری که تمام خط و خش‌ها و آسیب‌ها از روی بدنه ماشین کاملا برداشته می‌شوند. دقت داشته باشید که با انجام این پولیش رنگ بدنه کدر و تیره تر از قبل می‌شود. باید بعد از آن پولیش نرم را انجام دهید تا رنگ خودرو به حالت اولیه خود باز گردد. 

پولیش نرم خودرو

اگر پولیش نرم خودرو را انتخاب می‌کنید باید بدانید که تنها خط و خش‌های جزئی و سطحی را از بین می‌برد. این پولیش به براقیت و جلای بیشتر خودرو کمک زیادی می‌کند. 

پولیش متوسط خودرو

کار آن از بین بردن خط و خش‌ها به صورت متوسط است. پس از انجام این پولیش بدنه براق و شفاف می‌شود. 

جمع بندی

پولیش خودرو با واکس خودرو کاملا متفاوت است. پولیش برای از بین بردن خط و خش‌های سطحی کاربرد دارد. اما واکس تنها به درخشش و محافظت از رنگ کمک می‌کند. می‌توانید پولیش خودرو را در منزل انجام داده و یا به سراغ افراد ماهر در صافکاری‌ها و تعمیرگاه‌های خودرو بروید.

سوالات متداول

پولیش خودرو همان واکس است؟

اساسا پولیش خودرو عیوب را از بین می‌برد و سطحی براق ایجاد می‌کند در حالی که واکس از سطح رنگ محافظت می‌کند.

آیا پولیش زدن ماشین، تفاوتی در آن ایجاد می‌کند؟

پولیش خودرو حاوی مواد ساینده ای است که به حذف عیوب سطحی از رنگ خودرو مانند خط و خش کمک می‌کند. پولیش همچنین به رنگ مات و فرسوده درخشندگی و عمق می‌بخشد.

آیا می‌توانید ماشین را در خانه پولیش کنید؟

پولیش را می‌توان با دست یا ابزار انجام داد. پولیش کردن ماشین با دست به طور بالقوه ایمن تر است، اما کار طولانی و پر زحمتی خواهد بود، به خصوص اگر تمام ماشین را بخواهید پولیش کنید. 

متا تایتل: پولیش خودرو و مزایای آن 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید