تخفیف ویژه برای صافکاری بیش از یه قسمت خودرو تا 2 میلیون تومان برای جزئیات بیشتر تماس بگیرید یا درخواست اعزام کارشناس
منتشر شده در: تعمیر گیربکس اتوماتیک
Rate this post

تعمیر توربین یا تورک کانورتور گیربکس پروسه ای مهم به حساب می آید که روند انجام فعالیت های مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد. گیربکس اتوماتیک با استفاده از قطعات مختلفی تشکیل شده است. توربین گیربکس وسیله ای است که میان این کالا و موتور ماشین های اتوماتیک قرار می گیرد. توربین گیربکس را به موتور متصل کرده و می تواند نیروی موتور را به گیربکس منتقل نماید. به خاطر داشته باشید که این کالا در عملکرد صحیح خودرو های اتوماتیک نقش مهمی را ایفا می کند. بدون استفاده از بهترین مدل های توربین، امکان طراحی یک گیربکس به صورت کامل وجود نخواهد داشت. همین مسئله هم باعث شده تا هنگام خرابی، استفاده از بهترین روش های تعمیر اهمیت زیادی پیدا نماید.

تعمیر توربین یا تورک کانورتور گیربکس

مهم ترین دلایل خرابی توربین گیربکس کدام اند؟

دلایل مختلفی را می توان برای خرابی توربین گیربکس در نظر گرفت. هر کدام از این دلایل روی قسمت خاصی از این دستگاه موثر هستند. به صورت عموم، رسیدگی نکردن به این وسیله می تواند روی بازدهی نهایی اش تاثیر گذار باشد. فرسایش پره های دوربین، نقص فنی در بلبرینگ ها، عدم تطابق فشار و جریان  هوا و وجود نقص در سیستم های الکترونیکی  اتوماتیک از جمله مهم ترین دلایل خرابی این قطعه مهم به حساب می آیند.

مهم ترین علائم خرابی در توربین گیربکس

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که چه زمانی نیاز به تعمیر توربین یا تورک کانورتور گیربکس حس می شود؟ به صورت کلی، یک سری علائم خاص وجود دارند که نشان دهنده خرابی در این قطعه پر اهمیت می باشند. در لیست زیر شما می توانید مهم ترین علائم خرابی در توربین های گیربکس را مشاهده کنید.

  • تغییر دنده به صورت نامنظم: اگر شما حس می کنید که ماشینتان بدون دلیل دنده عوض می کند، باید شرایط توربین را زیر ذره بین ببرید.
  • نشت روغن گیربکس: نشت روغن در گیربکس نشان دهنده آسیب های جدید این قطعه می باشد. شما باید در این شرایط علت را به صورت دقیق بررسی نمایید.
  • روشن شدن چراغ چک: اگر هنگام رانندگی چراغ چک ماشین شما روشن شد، باید در سریع ترین زمان ممکن شرایط را بررسی کنید.
  • شنیده شدن صدای تق: اگر از گیربکس شما صدای تق به گوش برسد، باید توربی را بررسی نمایید.


توربین در گیربکس های اتوماتیک

بررسی مهم ترین مراحل تعمیر توربین گیربکس

پروسه تعمیر توربین یا تورک کانورتور گیربکس از چندین مرحله مختلف تشکیل شده است. پس از مشاهده شدن علائم خرابی در این دستگاه، شما باید ماشین خود را به نزدیک ترین مجموعه تعمیراتی منتقل نمایید. در اولین مرحله کارشناسان فعال در این زمینه نسبت به بررسی وضعیت عمومی سیستم توربین و گیربکس اقدام می نمایند. در این شرایط توربین به صورت دقیق بررسی شده و مشکلات احتمالی مورد بررسی قرار می گیرند.

دومین مرحله تعمیر توربین یا تورک کانورتور گیربکس به جدا سازی قطعات اشاره دارد. کارشناسان در این شرایط قطعات مختلف را از یکدیگر به صورت کامل جدا نموده و هر کدام را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهند. این مرحله حساسیت زیادی دارد. اگر جدا سازی و بررسی با دقت بالا صورت نگیرد، امکان مشخص کردن محل خرابی هم وجود ندارد. حتی یک ترک ساده هم روی کیفیت و دقت عملکرد توربین های مخصوص گیربکس تاثیر می گذارد.

در سومین مرحله از نحوه تعمیر توربین گیربکس کارشناسان باید خرابی را پیدا و رفع نمایند. آنها می توانند بر اساس علائم خرابی، محدوده آن را حدس بزنند و بهترین راه حل را نیز برای ان مورد استفاده قرار دهند. در نهایت آنها توربین تعمیر شده را مجددا سرهم کرده و آن را روی ماشین نصب می کنند. بسته به میزان خرابی، احتمال افزایش این مراحل وجود دارد.

هزینه تعمیر توربین یا تورک کانورتور گیربکس

هزینه رفع خرابی توربین گیربکس، ثابت نیست. یک سری متغیر های خاص وجود دارند که هزینه های مورد نیاز شما برای تعمیر مدل های مختلف توربین را تحت تاثیر خود قرار می دهند. اگر توربین ماشین شما هم به تازگی خراب شده است، لزوما باید مقداری وقت با ارزشتان را صرف  آشنایی با عوامل موثر روی هزینه نهایی تعمیر این کالا نمایید. از جمله این متغیر های مهم می توان به کیفیت تعمیر، نوع خرابی، شدت خرابی، نوع ماشین و دستمزد مراکز سوم شخص فعال در این زمینه اشاره نمود. برای برآورد قیمتی شما می توانید به مراکز تعمیراتی فعال در این زمینه مراجعه نمایید.

نکات مهم برای تعمیر گیربکس های اتوماتیک

بررسی نکات مهم برای تعمیر توربین

آیا شما هم به دنبال استفاده از خدمات تعمیر توربین یا تورک کانورتور گیربکس هستید؟ در این صورت باید چند نکته را به خاطر بسپارید. در ابتدا به خاطر داشته باشید که تعمیر یک توربین کار دشواری به حساب می آید. در خیلی از مواقع کارشناسان مقدار زیادی از وقت با ارزش خود را صرف یافتن این قطعه و تعمیر آن می نمایند.

همیشه پیش گیری بهتر از درمان است! اگر شما قبل از خرابی توربین گیربکس به آن رسیدگی نمایید، احتمال بروز مشکل برایتان کاهش می یابد. با سرویس های دوره ای و استفاده از راهنمایی های منتشر شده توسط کارشناسان خبره فعال در این زمینه، شما می توانید جلوی بروز مشکل را تا حد قابل توجهی بگیرید.

به صورت عمومی هم نمی توان هزینه تعمیر توربین یا تورک کانورتور گیربکس را مشخص نمود. فاکتور های زیادی هستند که هزینه های مورد نیاز شما را تغییر می دهند. پس اگر شما هم به دنبال استفاده از خدمات ویژه ای همچون تعمیر این کالا هستید، لزوما باید مقداری زمان با ارزشتان را صرف یافتن بهترین تعمیرکاران ایرانی نمایید.

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، پروسه تعمیر توربین یا تورک کانورتور گیربکس می تواند مراحل متعددی را در خود جای داده باشد. هر کدام از این مراحل به نحوی خاص روند تعمیر را تحت تاثیر خود قرار می دهند. متخصصان سوم شخص حرفه ای فعال در این زمینه همواره بهترین تکنیک های موجود برای تعمیر یک توربین را به کار می گیرند. اگر گیربکس ماشین شما هم اخیرا با مشکل یا خرابی مواجه شده است، برای حل آن لزوما باید به سراغ بهترین مراجع سوم شخص فعال در این زمینه بروید. استفاده از خدمات تیم های مطرح و حرفه ای به کاهش هزینه هایتان کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید