تخفیف ویژه برای صافکاری بیش از یه قسمت خودرو تا 2 میلیون تومان برای جزئیات بیشتر تماس بگیرید یا درخواست اعزام کارشناس

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو

منتشر شده در: تعمیرات خودرو
Rate this post

هنگامی که گیربکس خودرو به درستی کار میکند، همه چیز تحت کنترل است. همانطور که میدانید گیربکس وظیفه تعویض صحیح دنده خودرو را دارد و از همین رو جزو اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده و تاثیر گذار در سیستم حرکتی خودرو میباشد. امان از زمانی که شما میخواهید اول صبح با ماشین تان جایی بروید و دنده ها جا نمی روند یا خودرو حرکت نمیکند.

خرابی گیربکس خودرو یکی از عمده ترین مشکلاتی است که اغلب رانندگان در طول زندگی شان بارها با آن مواجه میشوند. از همین رو امروز در این متن راهنمایی جامع و کامل از نحوه و مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو برای شما فراهم کرده ایم. با خواندن این متن شما میتوانید به راحتی نحوه تست گیربکس اتوماتیک پشت فرمان و علائم خرابی آن را یاد بگیرید. با ما همراه باشید.

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک

انواع گیربکس خودرو

یکی از مهمترین مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو آگاهی به انواع آنها است. مدل های مختلفی از گیربکس ها در خودرو های داخلی و خارجی استفاده می شوند. متداول ترین آنها گیربکس های دستی هستند که به وسیله کلاچ و دنده های دستی هدایت خواهند شد.

گیربکس اتوماتیک خودرو همان گیربکس هایی هستند که بر روی خودرو های اتوماتیک نصب می شوند. شما میتواند بین حالت پارک، دنده عقب یا رانندگی یکی را انتخاب کرده و خودرو را هدایت نمایید. نوع دیگری از گیربکس های اتوماتیک وجود دارند که با نام CVT شناخته میشوند. این گیربکس ها در خودرو های تولید داخلی، خودرو های چینی مانند MVM، Chery، fidelity و خودروهایی مانند کوییک و… استفاده میشوند. گیربکس های CVT که به گیربکس های متغیر پیوسته نیز مشهوراند، به جای چرخ دنده از قرقره استفاده میکنند. این سیستم در واقع قدرت موتور را توسط قرقره به چرخ خودرو منتقل خواهند کرد.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

قبل از بررسی مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک ابتدا باید علائم خرابی گیربکس اتوماتیک را بدانیم. برای مثال دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک 206 و سایر خودرو های پژو تقریبا شبیه به همدیگر هستند. از همین رو اگر علائم زیر را هنگام حرکت یا روشن بودن خودرو حس کردید باید برای تعمیر گیربکس 206 یا هر خودرویی که گیربکس اتوماتیک مانند 206 دارد اقدام کنید:

  • نشت مایع گیربکس (به دنبال نقاط قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز در مسیر پارک خودر باشید.)
  • یکی از مهم ترین مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو ریشه یابی آن است. اگر دنده شما بد جا میرود، از جا در می آید یا هنگام تعویض دنده صداهای ناهنجاری از خود میدهد، زمان آن رسیده است که به یکی از نمایندگی های تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران مراجعه نمایید.
  • دنده اصلا جا نمیرود یا به زبان ساده تر خودرو حرکت نمیکند.
  • هنگام حرکت یا تعویض دنده احساس میکنید چیزی صدا میدهد، ساییده میشود، میچرخد، زوزه میکشد یا میلرزد.

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک 206

همانطور که اشاره کردیم، صدها قطعه تخصصی در گیربکس یک خودرو معمولی مانند 206 وجود دارد. هر یک از این اجزا میتوانند به دلایل بی شماری فرسوده شده یا از کار بیفتند. در ادامه برخی از مهمترین دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک خودر بیان شده است:

  • نشتی مایع گیربکس به دلیل ترک های موجود در محفظه گیربکس.
  • فرسوده شدن کلاچ.
  • فیلتر کثیف یا قدیمی.
  • خرابی سنسور ها.
  • خرابی یا فرسودگی دنده ها.
  • داغ شدن بیش از حد.
  • مشکل نرم افزاری (اغلب با دیاگ زدن برطرف میشود)

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک

مرحله اول: عیب یابی

اولین و مهمترین مرحله از مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو، عیب یابی است. شما باید بدانید کدام قسمت از سیستم گیربکس اتوماتیک خودرو دچار مشکل شده است. یک تشخیص دقیق تنها راه برای اطمینان از رفع مشکل دقیق گیربکس شما خواهد بود. زمانی که به دنبال مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران هستید اطمینان حاصل کنید که این مرکز مجهز به ابزار های عیب یابی و تکنسین های حرفه ای باشد.

مرحله دوم: گزینه ها را بررسی کنید

بعد از عیب یابی، نوبت به بررسی گزینه ها برای تعمیر گیربکس اتوماتیک است. تکنسین های حرفه ای بعد از تشخیص دقیق علت خرابی گیربکس، گزینه های تعمیر یا تعویض را به شما پیشنهاد خواهند داد. علاوه بر آن مزایا و معایب تعمیر گیربکس را به شما شرح میدهند.

باید به این نکته اشاره کنیم که تمام خرابی های گیربکس اتوماتیک خودرو نیازمند تعویض نیستند. برخی از خرابی ها تنها با یک تعمیر ساده برطرف خواهند شد. اگرچه که همیشه باید سن خودرو، میزان آسیب و آسیب های احتمالی بعدی را نیز در نظر بگیرید.

مرحله سوم: تعویض یا تعمیر گیربکس اتوماتیک

در آخرین مرحله از مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو شما باید بین تعویض و تعمیر گیربکس خود انتخاب کنید. بعد از اینکه گیربکس به صورت کامل تعمیر یا تعویض شد، تکنسین ها به شما نحوه تست گیربکس اتوماتیک پشت فرمان را آموزش خواهند داد. در روز های آتی هنگام رانندگی باید این تست ها را انجام دهید تا مطمئن شوید گیربکس به درستی تعمیر شده است یا خیر. درصد کمی وجود دارد که گیربکس بعد از تعویض یا تعمیر نیاز مجدد به بازبینی داشته باشد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

چگونه از خرابی گیربکس اتوماتیک جلوگیری کنیم؟

قطعا میدانید که تمامی خرابی های گیربکس خودرو قابل جلوگیری کردن نیستند. نگهداری صحیح گیربکس مهمترین کاری است که میتوانید برای بالا بردن طول عمر وسیله نقلیه و مسافرت های امن و لذت بخش انجام دهید. شما باید به صورت منظم سیستم گیربکس اتوماتیک خودرو تان را چک و سرویس کنید. با این کار علاوه بر پیشگیری در هزینه ها و زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک نیز صرفه جویی خواهید کرد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

این روزها با توجه به گران شدن وسایل نقلیه و تحریم هایی که کشور عزیزمان ایران تجربه میکند، هزینه تعمیر و تهیه قطعات یدکی نیز بالا رفته است. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • برند و کشور سازنده خودرو
  • جنس و کیفیت گیربکس خودرو و قطعات انتخابی
  • درصد خرابی
  • تعمیر یا تعویض (در برخی موارد هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کمتر از تعویض آن است.)

کلام پایانی

با توجه به اینکه گیربکس یکی از اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده سیستم دنده و حرکت خودرو می باشد، آگاهی از مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک، دلایل خرابی و علائم خراب شدن آن، برای هر راننده ای پر اهمیت است. ما در این متن سعی کردیم تا مراحل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو از ریشه یابی تا تعمیر و تعویض آن را به صورت کامل برای شما شرح دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نمایندگی های تعمیر گیربکس اتوماتیک غرب تهران و خرید بهترین روغن گیربکس اتوماتیک با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید