تخفیف ویژه برای صافکاری بیش از یه قسمت خودرو تا 2 میلیون تومان برای جزئیات بیشتر تماس بگیرید یا درخواست اعزام کارشناس
منتشر شده در: صداگیری خودرو
Rate this post

سقف ماشین‌ها به دلایل مختلف مانند ضربه، وزن زیاد بار روی باربند و شل شدن اتصالات شاسی به سقف می‌تواند ایجاد صدا کند. از طرفی صدا‌های آزار دهنده ای که از بیرون و جاده می‌آید می‌تواند حواس راننده را پرت کرده و ایجاد خطر کند. احساس رانندگی خوب با صدای واضح در وسیله نقلیه چیز فوق العاده ای است. اگر به سر و صدایی که از طریق سقف ماشین وارد می‌شود عادت ندارید، وقت آن است سقف ماشین خود را عایق صدا کنید و تجربه رانندگی خود را به حداکثر برسانید. در این مقاله با صداگیری سقف خودرو آشنا می‌شویم. 

صداگیری سقف خودرو چگونه انجام می‌شود؟

جاده‌های ناصاف و یا حمل بار زیاد بر روی سقف می‌تواند به سقف آسیب رسانده و ایجاد سر و صدا کند. این عوامل به سیستم تعلیق خودرو آسیب رسانده و همچنین اتصالات سقف با شاسی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. با شنیدن سر و صدا در سقف بهترین کار مراجعه به تعمیرکاران حرفه ای و با سابقه است. متخصصین می‌توانند با کمک فوم یا عایق‌های صدا فاصله بین اتصالات سقف و بدنه را بسته و مانع ورود سر و صدا از بیرون به داخل کابین ماشین شوند. 

با نصب عایق سقف می‌توانید سقف ماشین خود را عایق صدا کنید. عایق سقف می‌تواند صدایی را که از بیرون وارد وسیله نقلیه می‌شود را مسدود کرده و سواری شما را آرام تر کند. با این حال، ضروری است که مطمئن شوید که از مواد و وسایل عالی در صداگیری سقف خودرو استفاده کنید. علاوه بر این، عایق سقف خودرو مانع از عبور گرما از سقف می‌شود. به این ترتیب رانندگی با این ماشین بسیار راحت خواهد بود.

مزایای عایق صدا سقف ماشین

طبق تعریف، عایق صدا فرآیند کاهش فشار صوتی در هر اتاق است. این صداگیری سقف خودرو شامل استفاده از مواد جاذب سر و صدا و ایجاد موانع صوتی است.

در مورد صداگیری سقف خودرو، روش اصلی که مورد استفاده قرا می‌گیرد عایق سقف خودرو است. هرچقدر هم که ساده به نظر برسد، از بین بردن صدای سقف خودرو می‌تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد.

  1. سر و صدایی که از بیرون وارد ماشین می‌شود را کاهش می‌دهد.
  2. به شما اجازه می‌دهد تا تمرکز بیشتری روی رانندگی داشته باشید.
  3. کیفیت موسیقی که به آن گوش می‌دهید را بهبود می‌بخشد.

1- ماشین شما را بسیار بی صداتر می‌کند

به غیر از صداهای روزانه جاده، صداهای ناشی از آب و هوا نیز می‌تواند رانندگی شما را مختل کند. این صداها می‌تواند صدای باد، باران و پرندگان باشد.

هنگامی که این صدا‌ها خیلی بلند باشند توجه شما را از جاده دور می‌کنند. به خصوص اگر در یک روز بارانی رانندگی کنید زیرا جاده نسبتاً لغزنده است و بی دقتی خطر زیادی به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این، رانندگی در یک محیط پر سر و صدا می‌تواند باعث ایجاد خستگی و فرسودگی شود. به این دلیل است که ذهن شما باید همزمان با چیزهای مختلف سر و کار داشته باشد. اما زمانی که سقف خودرو را عایق کرده باشید دیگر با مشکل سر و صدا مواجه نخواهید شد.

2- تمرکز بهتر در حین رانندگی

رانندگی در هنگام مواجهه با صداهای مختلف می‌تواند باعث حواس پرتی شود. اگر رانندگی طولانی در پیش داشته باشید این مسئله بسیار بیشتر به نظر می‌آید. علاوه بر این، کار در یک محیط پر سر و صدا می‌تواند ایمنی شما را به خطر بیندازد و به طور بالقوه منجر به حوادث شود. اما وقتی هیچ صدایی از بیرون نمی شنوید، روی رانندگی تمرکز می‌کنید.

3- کیفیت صدای استریو و ضبط شما را بهبود می‌بخشد

رانندگی طولانی با موسیقی خوب لذت بخش تر است. اما اگر صدا‌های بیرون به داخل بیاید از موسیقی لذت نخواهید برد. اگر در، پنجره و سقف خودرو خود را عایق صدا کنید، نیازی نیست که به صدای بیرون اهمیت بدهید.

چگونه سقف ماشین خود را عایق صدا کنیم؟

بهترین راه برای صداگیری سقف خودرو عایق صوتی است. از طریق این فرآیند، شما قادر خواهید بود سقف وسیله نقلیه خود را عایق صدا کنید و همچنین دمای داخل آن را حفظ نمایید. با این حال، باید عایق صوتی به روش صحیح نصب شوند. در غیر این صورت مزایای آن را دریافت نخواهید کرد. 

مراحل عایق کردن سقف خودرو

برای عایق صوتی سقف ماشین خود به موارد زیر نیاز دارید:

  • تشک عایق صدا
  • مجموعه پیچ گوشتی
  • چربی زدا
  • غلتک
  • دستکش کار
  • قیچی برش
  • چسب ضد آب

علاوه بر این، شما به دو نوع تشک نیاز دارید:

  • تشک عایق
  • تشک صدا گیر

1- سرپوش سقف را بردارید

قبل از استفاده از تشک عایق صدا، لازم است سقف اتومبیل خود را آماده کنید. برای شروع، سرپوش را بردارید. نکته قابل توجه این است که هنگام انجام این مرحله باید بسیار مراقب باشید. زیرا پس از نصب تشک عایق صدا باید سرپوش سقف را دوباره سر جای خود برگردانید. اگر با دقت خارج نشود، ممکن است آسیب ببیند و بر یکپارچگی ماشین شما تأثیر بگذارد.

2- سقف ماشین خود را تمیز و چربی زدایی کنید

به احتمال زیاد سقف ماشین شما بسیار کثیف است. به همین دلیل باید آن را با دستمال و محلول چربی‌گیر تمیز کنید. مطمئن شوید که تمام گرد و غبار و خاک را از روی سقف پاک کرده اید. اگر سقف به درستی تمیز نشود، گرد و غبار و کثیفی از چسبیدن لایه عایق صدا به سقف جلوگیری می‌کند.

3- اولین لایه تشک عایق را نصب کنید

هنگام نصب تشک عایق، بهترین کار این است که آن را بین شیار‌های اطراف سقف قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند بزرگترین قسمت سطح سقف را بپوشانید. هنگامی که اولین لایه عایق را نصب کردید، باید آن را با استفاده از ابزار محکم روی سقف فشار دهید تا محکم در جای خود قرار بگیرد. حال که لایه اول نصب شد، قبل از نصب لایه دوم، فویل آلومینیومی را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

4- لایه دوم صداگیر را نصب کنید

اولین لایه تشک عایق صدا از عبور صدا از وسیله نقلیه شما جلوگیری می‌کند. با این حال، یک لایه کافی نخواهد بود. به همین دلیل است که شما نیاز به نصب یک لایه دوم برای انسداد کامل سر و صدا و گرما دارید. لایه دوم مسدود کننده سر و صدا و گرما خواهد بود. ضخیم ترین مواد عایق صوتی موجود را انتخاب کنید. هنگام استفاده از عایق، مطمئن شوید که هیچ شکافی باقی نمی‌ماند تا از تمام مزایای آن را بهره مند شوید. 

5- سرپوش سقف را دوباره نصب کنید

پس از اتمام کار نصب، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که سرپوش را دوباره در جای خود قرار دهید. ممکن است پس از اتمام صداگیری سقف خودرو به مقداری چسب برای بهتر چسبیدن سرپوش به عایق‌ها نیاز داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که سرپوش را به روشی درست قرار داده اید تا صاف و تمیز به نظر برسد.

آیا صداگیری سقف خودرو با عایق فایده ای دارد؟

برخی از قسمت‌های وسیله نقلیه شما ممکن است صدای بیشتری نسبت به سایر قسمت‌ها ایجاد کنند. یکی از آن قسمت‌ها سقف است. در هنگام رانندگی با سرعت زیاد، بادی که به سقف برخورد می‌کند صدای آزاردهنده ای ایجاد می‌کند. همین امر برای زمانی که وسیله نقلیه خود را در باران یا برف می‌رانید نیز می‌تواند صدق کند.

تمام آلودگی‌های صوتی از بیرون به ماشین شما نفوذ می‌کند و در نتیجه یک سواری پر سر و صدا و آزاردهنده خواهد بود. اما با کمی کار می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید.

علاوه بر این، سقف خودرو یکی از قطعاتی است که به شدت تحت تاثیر گرما قرار می‌گیرد. هنگامی که به روش مناسب عایق بندی شود، می‌توانید خودروی را برای خود و افرادی که در داخل وسیله نقلیه هستند راحت تر کنید. 

جمع بندی

صداگیری سقف خودرو یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از ورود صدا به داخل کابین خودرو است. همچنین گاهی به دلیل دست انداز‌های داخل خیابان و جاده، اتصالات سقف با بدنه شل شده و صدای غژغژ از سقف شنیده می‌شود. برای رفع این عامل باید به سراغ تعمیر کاران و صافکاری‌های تخصصی رفته تا به آسانی مشکل صدای سقف را حل کنند. 

سوالات متداول

چگونه سقف ماشین خود را عایق صدا کنم؟

با نصب عایق سقف می‌توانید سقف ماشین خود را عایق صدا کنید. 

مزایای صداگیری سقف خودرو با عایق 

با از بین بردن صدای سقف ماشین، نه تنها میزان صدایی که از بیرون می‌شنوید را کاهش می‌دهید، بلکه دمای خودرو را همان طور که دوست دارید نگه می‌دارید. خودرو در تابستان خنک و در زمستان گرم می‌ماند تا بتوانید از سواری لذت ببرید. اگر ااین روش را با صداگیری سقف ترکیب کنید بهترین صداگیری را انجام داده اید. 

آیا سقف‌های فلزی ضد صدا هستند؟

خیر، سقف فلزی در واقع یکی از تنها متریال سقفی است که صدای باران را منعکس می‌کند. سایر انواع سقف به دلیل موادی که از آن ساخته شده اند بیشتر صدا را جذب کرده و کمتر به داخل کابین آن را منتقل می‌کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید