تخفیف ویژه برای صافکاری بیش از یه قسمت خودرو تا 2 میلیون تومان برای جزئیات بیشتر تماس بگیرید یا درخواست اعزام کارشناس

کدوم خودرو سامانه وارداتی را بخریم؟

منتشر شده در: راهنمای خرید خودرو
Rate this post

در طرح جدید واردات خودرو، خودروهای مختلفی از برندهای ژاپنی، کره ای، اروپایی و چینی موجود می باشد. باتوجه به اینکه از سال 2017 تا به حال تقریبا واردات خودرو خارجی ممنوع شده است، نیاز بازار به خودروهای وارداتی بسیار تشنه می باشد و با توجه به هجوم مردم و برای جلوگیری از کمبود در بازار دولت طرح سامانه واردات یکپارچه خودرو به آدرس https://saleauto.ir را راه اندازی کرده است تا بتواند کنترل بهتری روی خودرو ها داشته باشد. این طرح برای اولین بار در بهمن سال 1401 بر اساس واریز 500 میلیون به صورت وکالتی در یکی از بانکهای مورد تایید سامانه در کشور ایران و قوانین مختلفی از جمله عدم داشتن پلاک فعال حداقل سه ماه و گواهی نامه معتبر راه اندازی شد. در ابتدا به صورت محدود در سال 1402 چند خودرو از شرکت های چانگان در بهار 1402 عرضه شد و سپس در شهریور همان سال خودروهای النترا، تویوتا کرولا، توسان، سلتوس معرفی و به مرور خودروهای دیگر معرفی شدند.

کاندیدای بهترین خودروهای ارزشمند وارداتی

از آنجا که ثبت نام کنندگان تنها نهایتا یک خودرو دریافت خواهند کرد، برای افراد مختلف اینکه کدام خودرو ارزش خرید خواهد داشت بسیار حائز اهمیت است که در اینجا به عوامل مختلف اشاره خواهیم کرد. اول اینکه آیا شخص ثبت نام شده در سامانه محدودیت مالی دارد یا خیر اولین مورد در انتخاب می باشد که در صورت محدودیت مالی انتخابها و پیشنهادات ما متفاوت خواهد بود.

محدودیت مالی در انتخاب خودرو سامانه

برای اینکه بتوانیم بررسی بهتری در مورد محدودیت مالی برای انتخاب خودرو مورد نظر داشته باشیم، مبالغ خودروها را به چند قسمت تقسیم می کنیم.

  • خودروهای زیر 1.5 میلارد
  • خودروهای 1.5 تا 2 میلیارد
  • خودروهای 2 تا 2.5 میلیارد
  • خودروهای 2.5 میلیارد به بالا

خودروهای زیر 1.5 میلیارد

در این بازه قیمتی کار برای انتخاب خیلی ساده خواهد بود و خیال خیلی از افراد کاندید ثبت نام شده در سامانه خیلی راهت خواهد بود، گرچه سوزوکی سیاز SUZUKI CIAZ به عنوان یک خودرو ژاپنی در همین بازه قیمتی ارزه می شود، ولی برنده این رقابت در این بازه قیمت چانگان سی اس 55 پلاس با CHANGAN CS 55 PLUS با امکانات و کیفیت مثال زدنی خود خواهد بود. طراحی این خودرو در نگاه اول مارا یاد لکسوس ان ایکس LEXUS NX می اندازد.

دلایل انتخاب چانگان نسبت به سوزوکی

سوزوکی سیاز از نظر قدرت موتور، کیفیت گیربگس، متریال و امکانات داخلی، تکنولوژی های به روز خودرو و طراحی ظاهری، بسیار پایین تر از چانگان سی اس 55 می باشد

خودروهای در بازه 1.5 تا 2 میلیارد

تویوتا کرولا در بازه 1.5 تا 2 میلیارد

قبل از آذر سال 1402 تنها خودرو در بازه 1.5 تا 2 میلیارد، هیوندایی اکسنت بوده است، ولی تا زمانی که اخیرا در اسفند همان سال تویوتا هیبریدی کرولا و لوین 1800cc ارزه شده که دلیل قیمت کمتر آن نیز بخاطر هیبرید بودن آن است که تعرفه گمرک کمتری به آن اختصاص یافته شده و قیمت آن حدود 1.8 تا 2 میلیارد می باشد و در حال حاضر بهترین انتخاب خودرو در بازه 1.5 تا 2 میلیارد می باشد چرا که تویوتا یکی از پرفروش ترین خودرو ها دنیا و کم استحلاک ترین خودرو ها در میان ایرانیان شناخته شده و فروش آن نیز بسیار راحتتر می باشد.

نیسان سیلفی در بازه 1.5 تا 2 میلیارد

انتخاب دیگر در بازه قیمتی 1.5 تا 2 میلیارد خودرو نیسان سیلفی 2023 می باشد. همانند تویوتا کرولا، این خودرو نیز به دلیل هیبرید بودنش تعرفه گمرکی کمتری به آن تعلق می گیرد و درنتیجه شما با مبلغ کمتر زیر 2 میلیارد تومان خودروی به مراتب با ارزشمندتر از مبلغی که پرداخت می کنید خواهید گرفت چراکه این خودرو دارای یک موتور بنزینی 1.2لیتر بهمراه دو موتور برقی 47 ولت می باشد که مصرف سوخت آن نیز به مراتب کمتر است و با بهرمه مندی از سه موتور، نیروی محرکه بسیار مناسبی را برای شما با صدای بسیار کمتر ارزه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید